אם אתם בעלי עסק? אם יש מטרה/מוצר/שירות או כל דבר אחר אותו תרצו לקדם – ייתכן שקידום בפייסבוק הוא הפיתרון עבורכם!
מה ההבדל בין קידום בפייסבוק לקידום בגוגל או מנועי חיפוש אחרים?
מאחר וקיים ברשת האינטרנט מידע רב ועשיר, יש צורך בפעולות קידום על מנת להבליט ולהוביל גולשים לאתר או פרסומת. כיצד זה נעשה בגוגל וכיצד נעשה הקידום בפייסבוק?
קידום במנוע החיפוש
הקידום במנועי החיפוש מתחלק לשניים – קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני הוא קידום בתוצאות החיפוש הטבעיות. כאשר אנו מקלידים מילת חיפוש – לדוגמא – "קוסמטיקאית בשרון" תופענה תוצאות רבות של קוסמטיקאיות בשרון. כיצד מדרג מנוע החיפוש את התוצאות? בהתאם לרלוונטיות שלהם לחיפוש. וכיצד נקבעת הרלוונטיות – בהתאם לאלגוריתם סודי. על אף הסודיות, ידועים מרכיבים רבים שמשפיעים על האלגוריתם. מקדמי אתרים (אלו הפועלים באופן כשר) דואגים שהאתר המקודם ייענה אחר הדרישות כדי שישיג תוצאה טובה יותר (ציון טוב יותר). אם נשתמש בדוגמא הקודמת – אתר של קוסמטיקאית א' עשוי להכיל תוכן שקשור ברובו לטיפולי מניקור. כאשר אתר של קוסמטיקאית ב' יכיל חומר מגוון העוסק בשלל גווני הקומסטיקה. גוגל בהחלט עשוי להעדיף את אתר ב' על א' ולדרג אותו גבוה יותר. תפקידו של מקדם האתרים לייעץ, לתקן ולשפר את האתר כך שיקודם ויקבל דירוג גבוה יותר.
במנוע החיפוש יש גם מקום לפרסומות – קישורים ממומנים. הקידום הממומן הוא בעצם השתתפות במכרז בו המפרסם משלם כסף עבור כל קליק על הפרסומת שלו. גוגל מקצה שטח של 3 פרסומות עליונות ומצד שמאל עוד פרסומות.
הקידום בפייסבוק
הקידום בפייסבק דומה יותר לקידום הממומן. פייסבוק מאפשרת הקצאת שטח פרסום במסך. הפרסומות מופיעות בהתאם לקהל היעד הנבחר, כאשר המפרסם משלם רק אם הקליקו על הפרסומת. הפרסומות יכולות להפנות לעמוד פייסבוק, לאתר אינטרנט או לדף נחיתה.
מה מיוחד בקידום בפייסבוק
הקידום בפייסבוק מיוחד מאחר ואפשרויות הפילוח של קהל המטרה כמעט ואינן מוגבלות. ניתן להחליט שהפרסומות תופענה לאנשים נשואים, רווקים, ניתן לקבוע טווחי גילאים, ניתן לפרסם לאנשים בעלי זיקה לדת, לכוון לגברים בלבד או נשים בלבד וכיו"ב. פרסום ממוקד הוא משאב רב תועלת. דמיינו את הבזבוז כאשר אתם מפרסמים צימר רומנטי בצפון לילדים קטנים, רווקים… ועכשיו דמיינו שיש ביכולתכם לפרסם צימר בצפון לאנשים נשואים או מאורסים בגילאים מסויימים.
כיצד מתבצע הקידום בפייסבוק
הקידום בפייסבוק מצריך מספר דברים. ראשית יש להחליט לאן תפנה לחיצה על הפרסומת? דף עסקי בפייסבוק? אתר אינטרנט תדמיתי? דף נחיתה ייעודי? כמובן שאם הדף העסקי או האתר אליו מפנים, איננו קיים עדיין, יש לבנות אותו לפני הפרסום. לאחר מכן יש לנסח את תוכן המודעה שבה יצפו. מדובר בתהליך מורכב של ניסוח מספר מודעות המתחרות אחת בשנייה. בנוסף כדאי לצרף תמונה מעוררת לפעולה. השקת הפרסום נעשית במספר שלבים מתוך הממשק של פייסבוק. בסיום ביצוע התשלום עבור הקידום – מסע הפרסום יוצא לדרך. תנופה, קידום ובניית אתרים מתמחה בקידום בפייסבוק, יצירת קמפיינים והובלתם להשגת תוצאות וכן בבניית אתרים לעסקים. צרו עימנו קשר לקבלת הצעת מחיר ללא כל התחייבות, הכוללת ייעוץ חינם.