קידום ובניית אתרים

פרסום מיידי לעסק

פרסום-באינטרנט

עסקים רבים מחפשים דרך קלה ומהירה להזרמת תנועה לעסק באופן מיידי. החדשות הטובות הן שיש כמה וכמה כלים שיאפשרו להם להזרים תנועה באופן מיידי לעסק. החדשות הפחות טובות – הזרמה מיידית כזו של תנועה כרוכה לרוב בשילוב אמצעי שיווק באופן מורכב. במאמר זה נסקור מספר דרכים שיווקיות מהירות למינוף העסק.

פתיחת העסק – פרסום עסק חדש

עסק בראשית דרכו זקוק, בדיוק כמו תינוק, להרבה חום ואהבה. לצערנו אנו נתקלים לעיתים בבעלי עסקים, שהשקיעו את כל כספם, עד האגורה האחרונה ברך הנולד – זה יכול להיות בית קפה, חנות דיסקים, מספרה, משרד עורכי דין. יהיה סוג העסק, אשר יהיה – הציפייה שלהם – מייד לאחר ביצוע ההשקעה, שהעסק יצעד בכוחות עצמו, יהלך, וחלקם מקווים שהעסק ירוץ. לא סתם בחרנו להשוות עסק לעולל צעיר. בדיוק כמו תינוק – עסק שזה עתה קם, כמעט תמיד – לא באמת מסוגל לרוץ. לרוב הוא בקושי זוחל.

זה לא קשור לסוג העסק, למיקום ואפילו לא לניהול – עסק בתחילת הדרך – מעצם טיבו והגדרתו – הוא בראשית ימיו – חלש, שברירי, כמעט נטול יכולות וזקוק – כאמור – לטיפוח והשגחה צמודה של בעליו. לעסק שכזה עוד אין מנגנון מכירות משומן, הוא נטול כל ניסיון, מעטים יודעים על קיומו וכמו כל דבר חדש, חוששים לנסות אותו.

לסיכום – עם פתיחתו של עסק חדש רצוי לשריין סכום ראשוני שיאפשר קיום וניהול העסק לזמן מה בהנחה שלא ייכנסו לקוחות ושהמחזור יהיה אפסי אם בכלל.

הצעדים הראשונים – אפיון העסק והפרסום הנדרש

אם נמשיך בהשוואה של עסק, לעולל צעיר. הרי שגם לעסק יש מטען גנטי שאיתו הוא נולד – השוק בו הוא מתחרה, קהל היעד הפוטנציאלי, סביבה משפטית-עסקית שבה הוא מתקיים ולה הוא מחוייב. לשם ההמחשה – יש הבדל גדול בין מספרה למשרד עורכי דין, אפילו אם גילם (ותק העסק) זהה. אנשים פונים בדרך כלל למספרה באופן אחר מהאופן בו הם מגיעים למשרד עורכי דין: פנייה לעורך דין תיעשה על בסיס המלצה והתמחות בעוד שלמרבית המספרות יפנו על בסיס מיקום גאוגרפי.

כמובן – שיש חריגים לכאן ולכאן (למשל – מעצב שיער ידוע, לעומת מספרה מן המניין), אך אנו עוסקים כעת בכלל. מכאן שעם הקמת העסק יש לאפיין את קהל היעד, לחקור ולהבין את התנהגות השוק והמתחרים לעומק. כך שנבין באלו אפיקים עלינו להשקיע, וכדי שלא נבזבז כספנו לשווא על פרסום שעשוי להיות יעיל לאחרים, אך לא לנו. להלן נמנה מספר דוגמאות לעסקים שונים בתכלית וכיצד מומלץ לנהוג בכל אחד מהמקרים:

אפיון סוג העסק

עסק מבוסס מיקום – כדוגמת מספרות פשוטות, חנויות בגדים סטנדרטיות, חנויות טקסטיל וכלי בית, בתי מרקחת וכד' – מעצם טיבם מדובר בעסקים שכיחים שלא מספקים מוצר או שירות הדורש מומחיות גדולה או מיוחדת. עסקים שכאלה, כאשר אינם ממוקמים במיקום מרכזי – סובלים מהעדר תנועה ומתקשים להזרים לתוכם לקוחות. וכאשר עסקים אלו ממוקמים במיקום מרכזי – על פי רוב – הם מוצפים במתחרים שמקפידים למכור מוצרים/שירותים כמעט זהים אליהם.

עסק מבוסס מומחיות – עסקים אלו ייחודיים יותר ולרוב מספקים שירות או מוצר הדורש מומחיות – לדוגמא עורך דין המתמחה בתחום מסוים, יועצים ארגוניים ואפילו ספקי שירותים מיוחדים כגון אדריכלי נוף, מעצבי פנים. מעצם טיבם – הם נדירים יותר. לרוב אנו מגיעים לעסקים אלו לאחר המלצה ממכרים או לפי חיפוש בו נבדוק את רמת מומחיותם, נסיונם ותיק עבודותיהם. יודגש כי עסק עשוי לשנות את עורו עם השנים. סלון יופי או ספר שהחל את דרכו כמספרה שכונתית פשוטה, והפך לאחר השקעה, מיתוג ובניית מונטין – לספר צמרת ידוע, שנוהרים אליו ממקומות רחוקים.

שיווק מפה לאוזן

שיטת השיווק הישנה והנפוצה ביותר היא שיווק מפה לאוזן. בעל העסק מספק שירות איכותי, מוצר מצויין, תמיכה, הסברים וכך גורם ללקוחותיו לחזור. הלקוחות החוזרים ממליצים לחבריהם ומכריהם, ועם השנים העסק תופס תאוצה וקהל לקוחותיו מתרחב. חסרונה של השיטה הוא במהירות בה הדברים קורים. על פי רוב שיווק שכזה איטי. הוא נשען על שיחות, מפגשים חברתיים ואיננו נעשה באופן המוני דוגמת אמצעי הפרסום הרגילים.

אם ניקח מספרה שזה עתה פתחה את שעריה, ייתכן מאוד שבעליה לא יוכל להמתין שלקוחה אחת תספר לחברתה שתגיע להסתפר עוד שבוע… וכשזו תצא מרוצה, היא תספר לחברה אחרת שתגיע במועד מאוחר יותר.. שהרי עסק שכזה זקוק לתנועה על מנת לשלם חשבונות שוטפים, שכירות, לרכוש מלאי מוצרים כמו צבע לשיער וכד' צבירה של קהל לקוחות עשוי לקחת שנים, וגם לאחר שנים, תהליך זה הדרגתי, איטי ולעיתים רבות מקרטע. לא לחינם, כל בעל עסק השקיע ומשקיע באמצעי שיווק כלשהו לאורך חיי העסק.

פרסום מהיר לעסק מבוסס מיקום

עסקים מבוססי מיקום (אלא אם מדובר בסניפי רשתות וכד') מאופיינים בד"כ בתקציב פרסום דל יחסית. כאשר התקציב דל, מומלץ להשקיע אותו באופן ממוקד בפרסום סביבתי אשר יניב תמורה מיידית. בעלי עסקים מבוססי מיקום – במידה ויפרסמו בעיתונות ואפילו במקומונים עשויים לגלות שבזבזו כסף רב וזכו לתמורה מעטה. הסיבה לכך נעוצה בטיבו של העסק – כאשר אין חשיבות גדולה לשירות וכאשר המוצר נתפס כפשוט ושכיח, מרבית האנשים ילכו למקום הקרוב ביותר אליהם.

מהסיבה הזו – אנו ממליצים לעסקים שכאלה, המעוניינים בפרסום מיידי אפקטיבי, להדפיס ולחלק פלאיירים ממוקדים בסביבה בה פועל העסק. את הפלאיירים יש לבנות בצורה חכמה:

  • כתיבה שיווקית נכונה
  • שימוש בטיזרים
  • עיצוב מעניין המושך את העין ומשקף את השפה העסקית
  • מתן הטבה מיידית משמעותית למשיכת הלקוחות
  • מומלץ ביותר להפנות לאתר אינטרנט או דף נחיתה החושף את הלקוח לחומר שיווקי נוסף – מבצעים, תמונות של בית העסק, הטבות לנרשמים וכד'. העושר התוכני והגישה לאתר מעצימה את הפרסום ומקרבת את הלקוח.

חשוב להבין שכמו דברים רבים, גם כאן, יש חשיבות עליונה לדרך בה נעשה הפרסום ולטיבו. ניתן להפיק פלאיירים זולים, עניים בצבע שתנובתם לא תכסה את עלותם. לחלופין ניתן להפיק פלאיירים איכותיים – המתוכננים נכון, אשר יזכו את העסק בחשיפה מקסימלית.

פרסום מהיר לעסק מבוסס מומחיות

לקוחות העסקים מבוססי המומחיות, מגיעים לרוב בהתאם להמלצות ולאחר בדיקה עם קרובים ומכרים. שיווק עסק שכזה מורכב יותר ומבוסס על חדירה ממוקדת לקהלי יעד שונים. בניגוד לעסקים מבוססי מיקום, לעסקים מבוססי מומחיות כדאי לפרסם את מומחיותם באופן רחב היקף. שכן, לקוחותיהם, לרוב, יהיו מוכנים להגיע אליהם ממקומות רחוקים, תמורת טיפול/שירות/הנאה מהמוצר הייחודי.

שימו לב שלעיתים גם ספר צמרת עשוי להיחשב לעסק ייחודי, גם מסעדת גורמה או אולם אירועים. במקרים אלו אנו ממליצים על פרסום מודעה בעיתון, קידום ממומן במנוע החיפוש, אשר מביא לתוצאות מיידיות (בניגוד לקידום אורגני שעשוי להניב תוצאות מובהקות בין 3 ל- 6 חודשים).

את הפרסום יש לעשות באופן נכון: לדוגמא, כאשר מפרסמים מודעות ממומנות בגוגל, יש חשיבות עליונה לבחירה מדוייקת של מילות חיפוש ממירות באמצעותן ימצא אותנו קהל היעד. אם מדובר במודעה בעיתון מומלץ להפנות לאתר האינטרנט ולדף נחיתה בתוכו, המשלים את הפרסום הממוקד.

תוך כמה זמן יגיעו הלקוחות

את תוצאות הפרסום תרגישו באופן מיידי במידה והוא נעשה באופן נכון. כמו כן, לרוב, במידה והשקעתם בבניית אתר תדמית אינטרנט, ניתן יהיה למדוד באופן מדוייק את איכות הפרסום ואף לשפרו לאורך זמן באמצעות כלי סטטיסטיקה מתוחכמים, המוטמעים באתר. חשוב להדגיש – מאמר זה כולל בתוכו טיפים לפרסום מיידי ומהיר. פרסום שכזה, כפי שצויין, מצריך שילוב של אמצעים (פלאיירים ואתר אינטרנט, דף פייסבוק ומודעה במקומון – וכן הלאה). ניתן כמובן להשתמש באמצעי פרסום יחיד, גם אותו יש לבחור בחוכמה בהתאם לכללים שהתווינו, אך תוצאותיו תהיינה דלות יותר.

ערך מוסף לפרסום המיידי

אם השקעתם בכלים כמו אתר אינטרנט, עיצוב לוגו, עיצוב כרטיסי ביקור וכל אמצעי שיווקי, העסק יהנה מהפירות למשך זמן רב. יצירה של מוניטין ושם לא נעשית ביום אחד. טבעי שעסק ירצה למשוך במהירות תנועה לכיוונו על מנת להתחיל "להתגלגל" ולהגדיל את מחזורו, אך בניית המוניטין והשם נעשית לאורך זמן רב ומצריכה סבלנות. לקוח מרוצה, לוגו שנחקק בזיכרון, אתר אינטרנט שאט אט יותר ויותר גולשים בו, כתובות מייל של לקוחות אשר נאגרים בבית העסק ומאפשרים משלוח ניוזלטר בתפוצה רחבה – כל אלה, כלים באמצעותם עסקים צומחים ומגדילים את מחזור עסקאותיהם.

פרסום מיידי לעסק – סיכום

מיטב הרשתות ובתי העסק המובילים החלו את דרכם תוך הבנה והשקעה בשיווק חכם. אם אתם מעוניינים בפרסום מיידי לעסק צרו עימנו קשר לקבלת הצעת מחיר וייעוץ חינם וללא כל התחייבות.

דילוג לתוכן