קידום ובניית אתרים

עיצוב אתר תדמית

עיצוב-אתר-תדמית

אם אתם עומדים לקראת בניית אתר תדמית, אם אתם מתלבטים לשדרג עיצוב של אתר קיים – הנה כמה עצות חשובות הנוגעות לתהליך העיצוב.

ראשיתו של התהליך הוא כמובן אצל הלקוח – בית העסק המעוניין בעיצוב האתר עבורו. בשלב כלשהו, מגיעה ההבנה שיש צורך בעיצוב אתר אינטרנט. בין אם מדובר בעסק חדש, עסק ישן, שדרוג עיצוב של עסק קיים, התרחבות, השקת מוצר חדש או כל סיבה, הלקוח מבין שיש לו צורך בעיצוב אתר אינטרנט.

עיצוב אתר תדמית – הפיתרון הזול

חלק קטן מהעסקים בוחר בפתרונות זולים לעיצוב אתר תדמית, כגון רכישת מערכת ניהול תוכן פרטית שהיא מעין ערכה לעיצוב אתר. עסקים קטנים עשויים לבקש מ-"גאוני אינטרנט" או מעצבי אתרים חובבים שיעצבו עבורם אתר. חלופות אלו טובות כאשר התקציב מצומצם ביותר, והתוצאה לעיתים קרובות תהיה בהתאם – אתר מקרטע, שלעיתים יש בעיות להעלותו, לעיתים יהיו בו פרסומות זרות שמקנות לו מראה לא מקצועי. חלקם יהיו בעלי כתובת דומיין מוזרה שכלל לא מתארת את האתר. אתרים אלו גם יסבלו לרוב מהעדר חשיפה במנועי החיפוש עקב מבנה לא תקני.

מרבים העסקים יבחרו חברה או סטודיו מקצועי המתמחה בעיצוב אתרי תדמית.

תהליך העבודה מול חברה או סטודיו לעיצוב אתרים מורכב מכמה שלבים:

פגישת ייעוץ מקדימה לעיצוב האתר

בד"כ מתקיימת פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות כספית כלשהי, בה מתאר הלקוח בקווים כלליים את צרכיו. נציגי החברה לעיצוב אתרים ירשמו את הפרטים וינסו לתת אפיון אתר ראשוני לעיצוב האתר שיענה על צרכיו של הלקוח. במעמד זה יציגו אנשי החברה, אתרי אינטרנט (רצוי כאלה עם אופי דומה לאתר האינטרנט המבוקש על ידי הלקוח). מספר ימים לאחר הפגישה תישלח ללקוח הצעת מחיר מפורטת לעיצוב אתר תדמית לעסק.

אפיון האתר ואיסוף חומר

לכשנחתם החוזה על ידי הלקוח והחברה, מתחילים אנשי האפיון לבחון אתרים מתחרים, שוק וקהל היעד. הנציגים נפגשים שוב עם הלקוח או נציגיו, אוספים תוכן רלוונטי מהלקוח או מייצרים כזה (עפ"י דרישה), מלקטים תמונות וחומרים ויזואלים (תמונות של בית העסק, לוגו וכד') ויוצרים סקיצות אפיון ראשוניות. לאחר שהלקוח מילא אחר כל הדרישות וסיפק את כל החומרים, ולאחר שאנשי הסטודיו בשיתוף הלקוח מיפו את הצרכים, המטרות והיעדים, מתגבש אט אט אפיון מלא וסופי של האתר – כולל סכימת עיצוב כללית.

אישור האפיון וסקיצות העיצוב לאתר

בשלב זה נהוג לבחון ולשפר את אפיון האתר באמצעות פגישה ממוקדת עם הלקוח בה עולות נקודות לשיפור. חשוב לציין שהעבודה המשותפת של הלקוח או נציגיו עם נציגי הסטודיו היא קריטית להצלחת תהליך עיצוב אתר תדמית מקצועי. עבודה שיתופית שכזו מונעת הפתעות, פערי צרכים ותיקונים אינסופיים של סקיצות עיצוב. לכן, סטודיו טוב מקפיד תמיד לשתף את הלקוח בכל השלבים (סקיצות עיצוב, בחירת צבעים לאתר, בחירת אלמנטים, בחירת שם דומיין, עיצוב התפריט וכד').

שלב התכנות בעיצוב אתר תדמית

עם סיום התהליך, מתחילה עבודת התכנות ועיצוב האתר. בסיומה מוזנים התכנים שאושרו על ידי הלקוח מבעוד מועד, מוזנות התמונות, האנימציות וכד'. בשלב זה מתבצעות בדיקות אינטגרציה של המערכת. נבחנים כלל המודולים, תפקודם של טפסים, פקודות וכל המרכיבים הכוללים של המערכת.

השקת אתר התדמית

במידה והוזמנה מערכת ניהול תוכן עם עיצוב האתר, מתבצע שלב של הדרכת הלקוח בשימוש במערכת. בסופו של התהליך האתר מושק ומועלה לאוויר. מכאן כדאי ורצוי להעביר את האתר לקידום אתרים מקצועי אשר ידאג לחשיפה ראויה שלו.

יצויין שהתהליך המתואר כאן כללי ביותר, אך מכיל את מרבית המאפיינים בעבודה מול חברת בניית אתרים בעת עיצוב אתר תדמית. מרבית החברות ידאגו ללקוח ולכל האספקטים הדרושים להצלחת האתר. ליווי הלקוח משלב התכנון ועד לשלב ההשקה, כולל בחירת האחסון הכתובת וכל הדברים הנלווים, הם אלו שמעידים על טיבה של החברה. צרו עימנו קשר לקבלת הצעת מחיר לעיצוב אתר תדמית – ללא כל התחייבות, כולל ייעוץ ראשוני חינם.

דילוג לתוכן