קידום ובניית אתרים

עיצוב אתר עם מערכת ניהול תוכן

עיצוב-עם-מערכת-ניהול-תוכן

יותר ויותר עסקים בוחרים בבניית אתר תדמית עם מערכת ניהול תוכן מאחוריו. מערכת שכזו מקנה גמישות ונוחות בעריכת שינויים עתידיים באתר, עדכונו והחלפת העיצוב מעת לעת.

מהו עיצוב אתר עם מערכת ניהול תוכן?

מערכת ניהול תוכן היא מערכת המאפשרת ניהול ושליטה על תוכן אתר אינטרנט בו היא תומכת וזאת מבלי שהיא מצריכה ידע או הבנה מעמיקה בבנייה ותחזוקת אתרים. עם השנים הפכו מערכות אלו לנפוצות יותר, מגוונות יותר, כשחלקן משוכללות ומאפשרות עיצוב אתר מהיסוד, ואחרות, המוגבלות לביצוע שינויים נקודתיים בלבד. יתרונן הגדול של המערכות הוא ביכולתו של בעל האתר לשלוט בתוכן ובעיצוב בעצמו (באמצעות סיסמא ושם משתמש) וזאת 24 שעות ביממה: כך שאין צורך בתמיכה חיצונית, תשלום נוסף למעצב האתר וכל תוכן שמעודכן במערכת מתעדכן באופן מיידי.

עיצוב אתר עם מערכות ניהול תוכן ייעודיות של חברות פרטיות

קיימים בשוק בתי תוכנה רבים וחברות בניית אתרים שבנו מערכות ניהול תוכן ייעודיות, אותן הן מוכרות לעיתים בצירוף לאתר אינטרנט שעיצבו. המערכות תומכות באתר ומאפשרות ללקוח לבצע שינויים בתכנים לפי ראות עיניו ובכל עת שיחפוץ בכך. ההבדלים בין מערכות אלו יכולים להיות גדולים – החל ממערכות ניהול תוכן פשוטות עם ממשק חובבני שאיננו ידידותי למשתמש או שאיננו מאפשר שליטה אמיתית באחוז נכבד מהתוכן והעיצוב באתר. לעומתם קיימות מערכות ניהול תוכן עם ממשקים ידידותיים וכאלה שמאפשרות את עיצובו ו/או שינויו של האתר מהיסוד. כאשר רוכשים מערכת ניהול תוכן או חותמים על חוזה לעיצוב אתר אינטרנט עם מערכת ניהול תוכן, יש לבחון את המערכת בטרם החתימה. האם הממשק ידידותי למשתמש? האם הוא מצריך למידה מורכבת? האם הוא מאפשר שליטה מלאה על האובייקטים, המלל, העיצוב? האם ניתנת תמיכה טכנית למערכת? האם ניתן לקבל סיוע כשמתקשים? הדרכה? וכן הלאה. שימו לב – חברה שאיננה מאפשרת לכם לנסות את מערכת ניהול התוכן, בטרם הרכישה, היא חברה שאיננה מאמינה במערכת המשווקת על ידה, מה שצריך להדליק נורה אדומה! כמו כן, רצוי לבדוק, האם פיתוחה של המערכת נמשך, והאם לכם כלקוחות תהיה האפשרות החוזית והטכנית לשדרג את האתר כך שייתמך גם על ידי דור העתיד של אותה מערכת ניהול תוכן.

עיצוב אתר עם מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח

מדובר במערכות ניהול תוכן משוכללות שקוד התכנות שלהן מפורסם לכלל, וקהילה גדולה של מפתחים, שוקדת על פיתוח מתמיד של המערכת על רכיביה השונים. המערכות הללו הן בעצם מחוללות אתרים, המאפשרות עיצוב של אתר מאפס. מבחינה אבולוציונית מדובר במערכות אמינות וחזקות במיוחד, וזאת מכמה סיבות:

  • ריבוי המשתמשים גורם לכך שכל פרצה או בעיה אפשרית תתגלה. כשמתגלה בעיה שכזו, היא מטופלת באופן מיידי.
  • ריבוי המשתמשים גורם לכך שהמערכות עונות על כמעט כל צורך אפשרי. למערכות מפותחים רכיבים שונים ומגוונים – החל מרכיב ההופך את האתר לחנות מסחר אלקטרונית, דרך רכיב שמסוגל להפוך את האתר לאתר היכרויות, קזינו וירטואלי ועוד כהנה וכהנה.
  • המערכות ממשיכות להשתדרג ולצמוח כל הזמן ואין סכנה שעקב פשיטת רגל של חברה או שינוי כיוון עסקי, המערכת תפסיק להתפתח.
  • ריבוי המשתמשים מוליד ריבוי חומר טכני, הידע משותף עם כולם, ישנם מדריכים רבים ולכל שאלה יש מענה ותשובה.

קיימות מספר רב של מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח, יחד עם זאת, ישנן שלושה מערכות עיקריות השולטות בשוק:

עיצוב אתר עם מערכת ניהול תוכן – WordPress

מערכת זו נועדה בראש ובראשונה לעיצוב וניהול אתרי בלוגים. מדובר במעין יומנים וירטואלים, התומכים בפרסום תכנים בצורת מאמרים, שיתוף של הגולשים, כך שניתנת להם אפשרות להגיב על המאמר, להוסיף לעיתים מאמרים משלהם, וכד'. אט אט התפתחה מערכת וורדפרס וכיום המערכת תומכת בבנייה ועיצוב מלא של אתר אינטרנט המסוגל לשמש כל צורך – החל מאתר תדמיתי ועד לחנות וירטואלית. יתרונה של מערכת ניהול וורדפרס היא בכך שמדובר בממשק משתמש פשוט וקל להבנה ובכך שתמיכתה בעברית מצויינת. חסרונה של המערכת בכך שהיא עדיין מכווננת לניהול אתרי בלוגים יותר מאשר שתי המערכות האחרות, וכן קשה יותר להסב אותה לניהול אתרים מתוחכמים יותר.

עיצוב אתר עם מערכת ניהול תוכן – Drupal

מערכת זו היא המערכת המורכבת ביותר לשימוש מבין מערכות ניהול התוכן בקוד פתוח, שימוש במערכת זו מצריך ידע בסיסי ולעיתים רבות מתקדם בתכנות. יחד עם זאת, מאחר שמערכת זו כה גמישה ומטפלת ביסודות, ניתן להגיע איתה לתוצאות שישקפו באופן מיטבי את רצונו של בעל האתר. כך לדוגמא, אם במערכת וורדפרס, לא ניתן לשנות את אופן התנהגותו של רכיב מסויים או שדה מסויים, במערכת דרופל ניתן יהיה לתכנת כל רכיב, כך שיתנהג באופן המדוייק בו תרצו שיתנהג. מכאן שיתרונה של המערכת ביכולת לקלוע בדיוק מירבי לרצונו של מעצב האתר, כשהמחיר – הצורך בידע טכני מתקדם. בנוסף לכך, המערכת היא בעלת התמיכה הפחות טובה בעברית מבין שלוש המערכות.

עיצוב אתר עם מערכת ניהול תוכן – Joomla

מערכת זו קלה ביותר לשימוש, כך שגם ללא ידע בשפת תכנות, ניתן להגיע איתה לתוצאות משביעות רצון. בנוסף לכך, קהילת המפתחים הענפה בישראל, הביאה לכך שתמיכתה של המערכת בעברית, מספקת מאוד. ומכאן שמדובר במערכת האידאלית מבין שלוש המערכות. למערכת ניהול התוכן Joomla קיימים כ- 7000 רכיבים, מיליוני תבניות עיצוב, תמיכה במרבית השפות הקיימות. עם מערכת זו ניתן לעצב אתר תדמיתי פשוט, חנות וירטואלית מורכבת, אתר קטלוגי משוכלל, פורטל, בלוג ועוד. ממשק המשתמש ידידותי ומאפשר למידה מהירה ושליטה במרבית הפונקציות הבסיסיות באתר. זוהי הסיבה, שכיום, joomla היא מערכת ניהול התוכן הפופולארית ביותר.

כיצד תדעו איזו מערכת ניהול תוכן עדיפה לעיצוב האתר שלכם

עם כל המגוון, מומלץ להתייעץ עם מספר חברות עיצוב אתרים מקצועיות על מנת לבחור את המערכת המתאימה ביותר לעיצוב אתרכם מבין המגוון הקיים. צרו עימנו קשר ללא כל התחייבות לקבלת הצעת מחיר ובירור איזו מערכת ניהול תוכן מתאימה לעיצוב האתר שלכם.