קידום ובניית אתרים

עיצוב אתר בחינם

עיצוב-אתר

עיצוב אתר בחינם בהחלט אפשרי. לעיתים באתרים שאינם מורכבים יתקבלו תוצאות נאות, למרות שתהיינה פשרות. המאמר הבא יעזור לכם להחליט אם בניית אתר תדמית בחינם מתאים לכם או שכדאי להפקיד את מלאכת עיצוב האתר בידי מעצב אתרים מקצועי.

מה צריך כדי לעצב אתר

מה צריך כדי לעצב אתר? ננסה לענות בקצרה על שאלה זו ולכוון את אלו שמעוניינים להתנסות בכך באופן חובבני, כך שישיגו את התוצאות הטובות ביותר. ראשית נציין שעסק מקצועי, צריך אתר מקצועי, שיעוצב על ידי חברה או סטודיו מקצועי לעיצוב אתרים. כל ניסיון לקיצורי דרך, מוליד בדר"כ תוצאה חובבנית שעשויה להיות משביעת רצון רק בתנאי שמדובר בבלוגר חובב או באתר של אדם פרטי. ואכן, אם אתם בלוגרים או סתם מתחשק לכם לעצב אתר לשימוש אישי או עסקי (ותהיו מכונים להתפשר על איכות), אנו שמחים לספק לכם מספר עצות, כללים ודגשים לעיצוב אתר בחינם וכן רשימה של הכלים הנדרשים לצורך העיצוב.

אפיון אתר

ראשית, ממש כשם שאנו עושים בסטודיו תנופה, מומלץ גם לכם לבצע אפיון אתר – העוסק בתכנון מטרות האתר והצרכים שעליו למלא. האפיון יאפשר לכם להימנע מבעיות שתתקלו בהם בהמשך, ושיגרמו לכם להתחיל את כל תהליך עיצוב האתר מהתחלה או לחלופין יוביל אתכם לפשרות גדולות מידי. למשל, התחלת עיצוב אתר ורק אח"כ גילוי שאתם זקוקים בו לאינדקס המאפשר חיפוש, יגרור בד"כ ויתור על אפשרות החיפוש או לחלופין הקמת כל האתר מהתחלה עם אינדקס. שלב האפיון יסתיים לרוב כשבידיכם סקיצת עיצוב, שעשויה להיות על דף או בתוכנה ייעודית כגון Illustrator במידה ויש לכם את הידע הנדרש להפעיל אותה.

עיצוב אתר בחינם באתרים ייעודיים

בהנחה שאינכם מבינים רבות בשפות התכנות. ייתכן ותבחרו באתרים המאפשרים בניית אתר בחינם מתוך תבניות מוכנות המאפשרות לעצב (באופן מוגבל יחסית) את האתר ולהעלותו לרשת. להלן רשימה של אתרים חינמים לבניית אתר בחינם:

  • עיצוב אתר בחינם תוך שעה
  • פארק אתרים – עיצוב אתר בחינם
  • לימון – עיצוב אתר ופורום בחינם

חסרון עיצוב אתר בחינם

  • העיצוב מוגבל לתבניות מסויימות בלבד
  • האתר מאוחסן לרוב בשרת של אותה חברה, כשאין לכם שליטה על שיבוצם של פרסומות באתרכם. בנוסף, אין לכם שליטה במצבים בהם השרת נופל, מושבת (מה שיגרום לאתר שלכם להיות לא זמין)
  • אין גיבוי של האתר והתוכן שלו עשוי להימחק, כך שאם ייפרץ או יקרוס, לא תוכלו להעלות גיבוי.
  • לרוב יש הגבלה של נפח אחסון בשרת, כמות התמונות, כמות הדפים וכד'.

יחד עם זאת, ייתכן ולאתר אישי וחובבני, היתרונות עולים על החסרונות הללו.

עיצוב אתר בחינם באמצעות מערכות ניהול תוכן עצמאיות

לרוב מדובר ברכישה של תוכנה (לעיתים בזול ולעיתים ביוקר) המאפשרת עיצוב של אתר מהיסוד. גם כאן העיצוב מוגבל יחסית למה שמאפשרת מערכת ניהול התוכן שקניתם. כמו כן קיימות מערכות ניהול תוכן חינמיות בקוד פתוח. מערכות אלו מורכבות יותר ונדרש ידע כדי לעבוד איתם באופן מקצועי. מצ"ב מידע על כל מערכת כולל מדריכים:

עיצוב אתר בחינם באמצעות ג'ומלה

לחצו על הקישור כדי לבקר באתר קהילת מערכת ניהול התוכן ג'ומלה.

עיצוב אתר בחינם באמצעות דרופל

לחצו על הקישור כדי לבקר באתר קהילת מערכת ניהול התוכן דרופל.

עיצוב אתר בחינם באמצעות וורדפרס

לחצו על הקישור כדי לבקר באתר קהילת מערכת ניהול התוכן וורדפרס.

עיצוב אתר עם DreamWeaver

DreamWeaver היא עורך Html המאפשר בניית אתרים באופן פשוט וקל יחסית לחלופה השנייה שהיא כתיבת הקוד באופן ידני. יחד עם זאת, מדובר בתוכנה מורכבת המצריכה לימוד והשקעה לפני שאפשר באמת להתחיל לעבוד איתה. רוצים להשקיע.

כלי עיצוב אתר

אתר אינטרנט מורכב לרוב מתוכן ויזואלי ומלל. לצורך עריכת התכנים הויזואלים ישנן מספר תוכנות. בחרנו למנות כאן את התוכנות הנפוצות של חברת Adobe:

פוטושופ

מדובר בתוכנה לעיבוד תמונה. התוכנה מקצועית ביותר ולפני שניתן להתחיל לעבוד עליה, יש ללמוד ולהכיר את מרכיביה ודרך הפעלתה.

אילוסטרייטור

בניגוד לפוטושופ, אילוסטרייטור היא תוכנה וקטורית. ובעוד שפוטושופ מתמקדת בעיבוד אוסף הנקודות שקרוי פיקסלים (picture elemnts) ושמרכיב תמונות, אילוסטרייטור מתמקדת בחישוב הזוויות והאורכים בין קווים ונקודות. מכאן שפוטושופ מיועדת לעיבוד תמונה ואילו אילוסטרייטור היא תוכנה לציור ועימוד.

פלאש

פלאש היא תוכנת אנימציה וקטורית, המאפשרת יצירה של קטעי אנימציה פשוטים, אתרי פלאש אינטראקטיבים, באנרים ועוד.

עיצוב אתר בחינם – סיכום

עיצוב אתרים היא מלאכה מורכבת המצריכה ידע בתכנון העיצוב, שימוש בתוכנות ייעודיות והכרת עולם האינטרנט על בוריו. אין ספק שמדובר בתחביב מספק הגורם לאושר רב. אך על מנת שהתוצאה תהיה מקצועית, כדאי לעצב את האתר אצל מעצב אתרים מקצועי. צרו עימנו קשר ונשמח לסייע, לייעץ ולספק הצעת מחיר לעיצוב אתר ללא כל התחייבות.