קידום ובניית אתרים

עיצוב אתרים

עיצוב-אתר

מעוניינים לעצב אתר שייצג אתכם? מעוניינים בבניית אתר תדמית שיתמוך במסרים שאתם מעוניינים להעביר וימכור טוב יותר את השירותים שלכם? אנו מתמחים בעיצוב אתרים למגוון רחב של צרכים: עיצוב אתרי מסחר, עיצוב אתרי תדמית, עיצוב אתרי תוכן, עיצוב אתרי פלאש ועיצוב דפי פייסבוק.

עיצוב נכון של אתר

עיצוב אתר כרוך בקבלת ההחלטות הנכונות אשר יביאו בסופו של יום להגשמת מטרות האתר. במלאכת עיצוב האתר יש חשיבות לכל פרט – החל מבחירת הצבעים, מיקום האלמנטים ועד הדרך בה יתנהגו כאשר ילחצו/יעברו מעליהם עם העכבר. אם אתם מתלבטים לגבי סגנונות עיצוב? כיצד לבנות עיצוב לאתר אינטרנט? מה אסור לעשות כאשר מעצבים אתר אינטרנט? וכיצד לבחור חברה לעיצוב אתרים? המשיכו לקרוא.

סגנונות עיצוב אתרים

בראשית ימי האינטרנט נהגו לעצב אתרים בהם אין כל גלילה. האתר היה בגובה נמוך, כך שרובו ייכנס לכל מסך. הגולש לא היה צריך לגלול מטה. לעומת זאת, הוא היה צריך להקיש הרבה פעמים על כפתורי "עבור לדף הבא". ככל שהשתכללה הדרך לעקוב אחר תנועת גולשים באתר, הבינו חוקרי התנהגות כי כל לחיצה על קישור גורמת לנטישה של 40% מהגולשים באתר. כלומר רק 60% ילחצו על הקישור, כאשר על הקישור הבא ילחצו 60% מאותם 60% שלחצו על הקישור האחרון וכך הלאה. פס הגלילה בצד הדפדפן (כלומר עיצוב אתר שדפיו ארוכים יותר מהמסך) נחשב לפתרון מכוער, אך התגלה כאפשרות פרקטית המאפשרת הצבת תוכן רב בעמוד מבלי לגרום לנטישת גולשים.

עיצוב אתר המקנה ביטחון לגולש שהגיע למחוז חפצו

האופנה ששלטה פעם דגלה ב HEADER מינימליסטי, כמעט נחבא אל הכלים. הלוגו תמיד ניצב קטן ושם האתר נכתב בקטן. עם ההכרה שלגולש הממוצע לוקח כ- 3 – 8 שניות להחליט אם הגיע למקום הנכון, הבינו מעצבי אתרים את החשיבות הקריטית בלהבליט את הכותרת ולגרום לזיהוי מיידי וודאי אצל הגולש שהנה הגיע למחוז חפצו. ה- HEADERS נעשו גדולים, בולטים יותר, כאשר הלוגו וכותרת הדף תופסים שטח נכבד מחלקו העליון של המסך. לרוב – איור, אנימציה או תמונה הקשורה לתחום.

הקפדה על גריד ואלמנטים קבועים בדפי האתר

רצוי להקפיד עד כמה שניתן על עיצוב זהה בין דפי האתר. מבנה הדפים צריך ליצור מעין מראה של משפחה. עם אלמנטים החוזרים על עצמם במקומות זהים, שכן, יצירת דפים מרובי אלמנטים, אשר משתנים מאחד לשני, יגרמו לבלבול אצל הגולש, שלעיתים יתהה אם דף זה שייך לאתר. בנוסף ריבוי האלמנטים מבלבל את העין ומעסיק את המוח, שפחות פנוי לקלוט את המסרים של האתר. רצוי למקם את התפריטים במקום קבוע, כך שהגולש לא ייאלץ לחפש אותם כשהוא עובר מדף אחד לשני. כדאי לייחד מיקום לתמונות, מלל וכד', שיישמר לאורך כל דפי האתר.

עיצוב אתר נקי, ברור המשדר מקצועיות

עיצוב חייב לתמוך במסרים. במרבית המקרים (אלא אם מדובר באתר ללהקה, מועדון וכד') העיצוב צריך להיות נקי, מסודר וכזה שלא יכביד על העין האנושית. גולשים מבקרים באתרים רבים, כמעט כל קליק שלישי בממוצע נעשה באתר חדש. הביקור בכל כך הרבה "מקומות חדשים" בו זמנית, מצריך אנרגיה רבה מצד הגולש. העיצוב הנקי, בו כל אלמנט זוכה למקום מופרד משלו. העיצוב בו אין עומס צבעים, עומס פונטים, ריבוי אנימציות וכד' – הוא קריטי. אתר רועש, שעוצב בהגזמה, יבריח גולשים ויאפיל על המסר.

עיצוב אתר באופן שובר שגרה

למרות האמור בפסקה הקודמת. חשוב בכל זאת לייחד את האתר ולדאוג לעיצוב מעניין/ייחודי. עיצוב חכם יתחיל בבחינת האתרים המתחרים בתחום, זיהוי קהל היעד, וניסיון למשוך את תשומת ליבו באופן מקורי וחדשני:

  • שימוש בפונטים מעניינים (כל עוד יש זיקה עיצובית בין הפונטים ולא משתמשים בהם בצפיפות)
  • הוספת איזורים מאויירים לאתר מוסיפה חן. מלל ליד איזור מאוייר זוכה ליתר תשומת לב של העין האנושית.
  • בחירת נושא סביבו מעוצב האתר – למשל אתר המאוייר כול על שלל תפריטיו או חנות מוזיקה המוצגת כדיסקים פרוסים על שולחן.
  • היצמדות נוקשה לגריד (בדרך כלל גריד 960 פיקסלים) ובנייה טורית של אתר.
  • יצירת שינויי פרספקטיבה, תמונה המהווה פוקוס עיקרי באתר
  • שימוש באנימציות באתר – או אתר שכולו מבוסס פלאש והניוט בו מסקרן וחדש. לאחרונה, עם הפיכתו של הפלאש לפחות פופולרי (עקב חוסר יכולתה של גוגל לקרוא את התוכן בו ועקב אי האפשרות להציג אותו בטלפונים סלולרים של אפל), יותר ויותר אתרים משתמשים באנימציות מבוססות JAVA.

שמירת מקום בעיצוב אתר לאלמנטים הכרחיים

עיצוב אתר חייב לקחת בחשבון אלמנטים שקיומם קריטי כמעט בכל אתר.

  • מקום לאייקונים של רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר ועוד.
  • חובה לשמור מקום בולט להצהרת פרטיות המקנה ביטחון לגולש בעיקר באתרי מכירה
  • יש לשמור מקום לטופס יצירת קשר בולט בכל דפי האתר
  • מומלץ למקם תפריטים שיעניינו את הגולש בראש האתר ותפריטים שפחות יעניינו באיזורים פחות נצפים. לדוגמא – בעלי אתרים רבים ממקמים את התפריט אודות החברה בראש האתר. לרוב תפריט זה כלל לא מעניין את הגולש אשר מחפש מידע על מוצרי החברה בהם הוא חושק ולא אודות הצוות שלה.

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים הוא עולם ומלואו וקשה להקיף במאמר אחד את התחום. בחירת הצבעים המתאימים, חלוקת התוכן לכותרות משנה ראשיות וכותרות משנה משניות, עיצוב התפריטים, בחירת צורות הבסיס… ושיקולים רבים נוספים נלקחים בעת עיצוב אתר. חשוב לעשות בחירות נבונות על בסיס הידע שהצטבר במשך השנים. אם אתם מתלבטים לגבי עיצוב אתרים, אם אתם חושבים על בניית אתר ומתלבטים לגבי עיצובו. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת הצעת מחיר, ללא כל התחייבות, הכוללת ייעוץ ראשוני חינם.

דילוג לתוכן