קידום ובניית אתרים

בניית אתר מובייל

בניית אתר מובייל

בניית אתר תדמית במובייל הופכת בשנים האחרונות ליותר ויותר הכרחית. אם לפני מספר שנים גלשו באינרטנט באמצעות המובייל כ- 10% מהאוכלוסייה, היום מעל 70% מהגלישה מבוצעת באמצעות מכשירי מובייל והמגמה בעלייה מתמדת.

מהי בניית אתר מובייל?

לרוב בניית אתר מובייל משמעותה – יצירת אתר המותאם לגלישה מיטבית באמצעות מכשיר מובייל. כלומר, האתר על תוכנו, צריך להיות קל לקריאה, מהיר טעינה עם ניווט ברור באמצעות כל מכשיר מובייל, קטן כגדול.

אתר מובייל נשען במרבית המקרים על אתר אינטרנט קיים, אשר מבוצעות בו התאמות עיצוב, כך שכשהגלישה נעשית ממובייל, הוא מתכווץ, האלמנטים בעמוד משתנים, ומתקבלת תצורה נוחה לקריאה ממסך קטן.

מדוע בניית אתר מובייל כה חשובה?

כי אנו נמצאים בעידן שבו כמעט הכל נעשה במובייל והצפי הוא למעל 90% גלישה דרך המכשירים הסלולרים. במצב הזה הנוכחות של העסק שלכם במובייל קריטית אם אתם רוצים לשרוד.

האם ניתן להפוך אתר קיים לאתר מובייל?

בהחלט כן.

יחד עם זאת הדבר לא רצוי בכל מקרה. כך למשל, אם האתר שלכם הינו אתר אינטרנט מיושן, ואינכם מעוניינים להשקיע כסף בשדרוגו לאתר חדש. ניתן להחליט על בניית אתר מובייל נפרד. כך בונים אתר שאיננו תלוי כלל באתר הקיים וניתן לבחור להציג בו חלק מהתכנים גם.

עם זאת, אם תרצו לבצע התאמות באתר קיים – הדבר מובצע על ידי הוספת קובץ עיצוב ייעודי למובייל וכן קבצי מערכת נוספים אשר מזהים האם הגולש רואה את האתר דרך מכשיר מובייל. ברגע שמזוהה צפייה ממכשיר מובייל, נכנס לתוקפו קובץ העיצוב שמעמד את האלמנטים בעמוד בצורה נוחה לקריאה.

על מה להקפיד ב- בניית אתר מובייל?

בעת בניית אתר מובייל יש להקפיד על מספר דברים כדי שהוא יהיה אפקטיבי ויביא לתנועה שממירה את המבקרים באתר לפונים.

  • חשוב לבנות אתר מובייל עם טלפון קליקבילי (לחיץ) – זאת משום שבאתר המובייל אנו רוצים לעודד ייזום שיחות טלפון של הלקוחות לעסק. הטלפון צריך להיות בנוי באופן כזה שלחיצה עליו פותחת מייד את תיבת ההתקשרות לעסק ושלא יהיה צורך להעתיק את המספר ידנית.
  • מיקום הטלפון באופן ברור בכל איזורי המסך – חשוב למקם באתר מובייל את המספר של העסק במקום קבוע בראש העמוד כך שיהיה נגיש בקלות.
  • תפריט מובייל ייעודי – תפריט שכזה כולל לרוב לחצן ברור המעיד על היותו תפריט. לחיצה עליו פותחת תפריט מסודר ולחיצה נוספת סוגרת אותו. התפריט צריך לאפשר ניווט ברור בין העמודים באתר ולהיות במיקום קבוע.
  • עיצוב מותאם למסך קטן של מובייל – בניית אתר מובייל יוצאת מנקודת הנחה שהמסך קטן מאוד. לכן האלמנטים מופרדים באופן ברור, הכתב צריך להיות בגודל שיאפשר קריאה ולכלול כמובן עמודת טקסט ארוכה אחת. חשוב גם שהצבעוניות והפיצ'רים בעמוד לא יהיו עמוסים, כך שהלקוח יוכל לנווט בקלות.
  • דגש על מהירות ברשתות מובייל – רשתות מובייל הינן לרוב איטיות יותר מרשת ביתית או אלחוטית רגילה. לכן חשוב שאתר מובייל היהי קל משקל מבחינת תמונות וגודל הקבצים. לרוב באתרי מובייל מבוצעות עבודות אופטימיזציה כך שהקבצים נדחסים ומכווצים לטעינה מהירה. בנוסף רצוי להשתמש בשרת ייעודי הכולל מודלים של האצת אתר.

חושבים על בניית אתר מובייל?

אם גם אתם מעוניינים לייצר נוכחות מצויינת במובייל, צרו עימנו קשר עכשיו בטלפון – 03-7561428