קידום ובניית אתרים

בניית אתר אינטרנט

בניית-אתרים

האם כדאי להשקיע בבניית אתר תדמית באינטרנט? האם אתר שכזה נכון לכל חברה? מהן המטרות שעליו להגשים? וכיצד הוא יוכל לקדם את העסק? ומהו התהליך הנכון לבניית אתר אינטרנט?

האם בניית אתר אינטרנט נכונה לכל עסק?

בעבר קשה היה לענות באופן חד משמעי על שאלה זו. היה תלוי מהו סוג העסק, מיהו קהל לקוחותיו, מהם המוצרים שהוא מוכר וכד'. כיום התשובה ברורה – לכל עסק יש אפשרות לבניית אתר אינטרנט שיקדם אותו. מה השתנה? התפתחות הטכנולוגיה, ריבוי העוסקים בתחום, כל זה הביאו להוזלה משמעותית וטכניקות מגוונות לבניית אתר אינטרנט טוב ובמחירים אטרקטיבים. אתר שכזה מהווה השקעה חד פעמית ואת תמורתו מרגישים לאורך כל חיי העסק. אתרים אלו נגישים לקהל הרחב באמצעות מנועי החיפוש, כך שבנייה נכונה שלהם מביאה פניות (לידים) רבות, אשר חלקן הופכות למכירות של ממש.

מהן המטרות בבניית אתר אינטרנט

בגדול – מכירות! למכור, למכור ולמכור. כמובן שקיימת דרך נכונה לעשות זאת. נהוג לומר כיום שהדרך החכמה ביותר היא בניית אתר אינטרנט המספק ללקוח הפוטנציאלי מידע בעל ערך רב. החשיפה למידע מזכה את בעל האתר בתשומת לב מצד הלקוח. בעל העסק המקבל את תשומת הלב יכול לשווק את מרכולתו באופן חכם. אם יש מבצע מעניין? אם מוצריו עשויים לתרום לקהל היעד? תשובה חיובית תעורר עניין. מאותם מתעניינים תגענה גם מכירות.

איך ניגשים לבניית אתר אינטרנט

ראשיתו של התהליך הוא כמובן אצל הלקוח. בשלב כלשהו, מגיעה ההבנה שיש צורך באתר אינטרנט. בין אם מדובר באתר לעסק חדש, עסק ישן, שדרוג של עסק קיים, התרחבות, השקת מוצר חדש או כל סיבה, הלקוח מבין שיש לו צורך באתר אינטרנט. חלק קטן מהעסקים בוחר בפתרונות זולים, כגון רכישת מערכת ניהול תוכן פרטית שהיא מעין ערכה לבניית אתר. עסקים קטנים עשויים לבקש מגאוני אינטרנט או בוני אתרים חובבים שיקימו להם אתר. חלופות אלו טובות כאשר התקציב מצומצם ביותר. והתוצאה, לעיתים קרובות תהיה בהתאם – אתר מקרטע, שלעיתים יש בעיות להעלותו, לעיתים יהיו בו פרסומות זרות שמקנות לו מראה לא מקצועי. חלקם יהיו בעלי כתובת דומיין מוזרה שכלל לא מתארת את האתר. אתרים אלו גם יסבלו לרוב מהעדר חשיפה במנועי החיפוש עקב מבנה לא תקני.
מרבית העסקים יבחרו חברה או סטודיו מקצועי המתמחה בבניית אתרים.

 

תהליך העבודה מול חברה לבניית אתרים מורכב מכמה שלבים:

פגישת ייעוץ – לבניית אתר אינטרנט

פגישת הייעוץ לבניית אתר אינטרנט מתקיימת ללא עלות כספית. בפגישה מתאר בעל העסק את שאיפותיו וציפיותיו מהאתר, כשתפקידו של בונה האתר לפרוט את הרצונות לרכיבים קונקרטיים. לבחון איך יהיה הכי נכון לבצע את העבודה. חשוב לציין שלעיתים לקוחות שבויים בקונספט, ורק בונה אתרים מקצועי, יידע להסביר ללקוח את המשמעויות של בקשתו. לדוגמא – לקוח שמעוניין להטמיע אתר בפייסבוק, המהווה אתר עיקרי עבור החברה. כי אותו לקוח שמע שפייסבוק זה הדבר הכי חם. זה נכון! אבל לחברה רצינית, אתר שתלוי כולו בממשק הפייסבוק, עשוי להותיר אותה עירומה. פייסבוק היא מערכת סגורה ונוקשה. היא אינה קשובה לרחשי הציבור. לא ייתכן שאתר של חברה יהיה תלוי בגחמות של פייסבוק בלבד. לכן כל חברה זקוקה גם לאתר עצמאי.

בסיום המפגש או לאחר מספר ימים, יקבל הלקוח הצעת מחיר מפורטת.

אפיון אתר האינטרנט ואיסוף התכנים

לאחר סיכום הדברים עם הלקוח, מתחיל שלב קצר של תשאול ומחקר, מצד בונה האתר. בשלב זה ייבחנו: אתרים מתחרים, השחקנים בשוק, קהל היעד, מוצרים מתחרים. בנוסף נאספים תכנים רלוונטים לאתר ע"י הלקוח, כאשר בונה האתר ימיין אותם (מדובר בתמונות, פרסומים, קטלוגים, קבצי לוגו וכד'). בסוף התהליך תופק סקיצת אפיון אתר ראשונית – מסמך וורד המסכם את אופן בניית האתר על שלל היבטיו, כולל מבנה התפריטים, סכימות עיצוב ועוד. כמובן שהאפיון הסופי מאושר על ידי הלקוח.

סבב עיצוב הסקיצות

בסבב הסקיצות נשלחות ללקוח סקיצות שנבנו על סמך האפיון. הלקוח מתקן, שולל, מוסיף, משנה וכך אט אט נוצר עיצוב אתר אינטרנט – העיצוב מבשיל לאתר מהוקצע בצבעים הנכונים עבור הלקוח, כשהכל ממוקם ויושב במקומו המדוייק.

שלב התכנות – בבניית אתר אינטרנט

לאחר שהסקיצה מאושרת, נכנס לתמונה מתכנת האתר. המתכנת גוזר את העיצוב בהתאם למבנה האתר ומתרגם אותו למסמך Html פשוט. במידה והוזמן אתר דינאמי (הכולל מערכת ניהול תוכן), יותקן העיצוב הגזור על אותה מערכת. בסיום המלאכה, מוזנים התכנים שנמסרו על ידי הלקוח בראשית התהליך. בנוסף, מבוצעות בדיקות אינטגרציה לוודא שכל המערכות תקינות (מיילים נשלחים ליעדם, מודולים מתפקדים ללא באגים וכד').

העלאת אתר האינטרנט לאוויר

לאחר סיום כל הבדיקות, מושק אתר האינטרנט. במידה והוזמנה מערכת ניהול תוכן, הלקוח או נציגיו מודרכים עליה. מכאן רצוי להתחיל לקדם את האתר באמצעות קידום ממומן או קידום אורגני. לעיתים כדאי יהיה לקדם את האתר באופן ממומן עד שייראו תוצאות הקידום האורגני (שאורך פרק זמן ממושך יותר).

בניית אתר אינטרנט – השקעה כדאית

כמובן שהתהליך המתואר במאמר זה כללי, יחד עם זאת, התהליך מתאר נאמנה את שלבי העבודה בבניית אתר אינטרנט, כאשר חברות בניית אתרים מקצועיות, תדענה להתגמש, לתת עצות טובות, לכוון ולהדריך.

אנו תמיד מלאי סיפוק, כאשר אנו שומעים את הלקוחות מדווחים על פניות מהאתר, וכיצד הוא מזניק את העסק קדימה. אם אתם שוקלים לבנות אתר אינטרנט, צרו עימנו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני חינם והצעת מחיר ללא כל התחייבות.