חושבים על בניית אתר אינטרנט מקצועי? מהם היתרונות והמשמעויות של בניית אתרים לעסקים? במאמר זה נסקור את הדרך המיטבית לעשות זאת.
המטרות של בניית אתר אינטרנט מקצועי
בניית אתר אינטרנט מקצועי מתחיל לרוב ברצון של כל עסק להגדיל את נפח המכירות. בניית האתר מביאה לחשיפה של הגולשים למוצרים ושירותים של בית העסק ומזרימה פניות – לרוב של קהלים, שבדרך אחרת לא היו מגיעים כלל לעסק.
מעבר לכך בניית אתר אינטרנט מקצועי משמשת גם לשמירה על קשר עם לקוחות קיימים, שיכולים לפנות לאתר על מנת לקבל מידע, לברר פרטים על בית העסק, להתעדכן במוצרים חדשים וכיו"ב.
בניית אתר אינטרנט מקצועי מתחיל באפיון איכותי
כמו כל בניין או תוכנית, גם בניית אתר אינטרנט מקצועי מתחילה בביצוע אפיון איכותי. אפיון שכזה לרוב מאושר על ידי הלקוח ורק לאחריו, ניתן להתחיל לבנות את האתר, לקבל החלטות על ממשק המשתמש וכן על עיצובו. אפיון שכזה מורכב מ:
- מטרות מפורטות של אתר האינטרנט
- אפיון קהל היעד
- מהם העמודים הראשיים שיהיו באתר – כולל פירוט התוכן בראשי פרקים
- מהי זרימת העמודים באתר – כלומר – אלו עמודים יפנו לאלו עמודים
- היררכיית התפריטים באתר – אלו לחצנים יופיעו בניווט בראש העמוד ובאיזורים אחרים
- סכמה של ממשק המשתמש
- דגשים לעיצוב העמוד (צבעוניות וכד')
שימוש בקוד תקני ומתקדם בעת בניית אתר אינטרנט מקצועי
מאחר ולשוק בניית האתרים אין חסמי כניסה רבים, ניתן לראות ערב רב של בוני אתרים, חלקם מקצועיים יותר וחלקם מקצועיים פחות. בניית אתר אינטרנט מקצועי מצריכה שימוש בקוד תקני ומתקדם, כזה שיהיה אמין, עמיד לאורך זמן וכן יכיל מאפיינים הכרחיים בעידן האינטרנט הנוכחי. על כן, וודאו עם בונה האתר את קיומם של הדברים הבאים:
- שימוש בתחביר וקוד תקני עליו ממליץ איגוד האינטרנט הבינלאומי
- התחייבות להתאמת האתר לדפדפנים המובילים כגון אקספלורר, כרום, ספארי וכד'.
- היותו של האתר רספונסיבי – כלומר מתאים לצפייה מכל מכשיר, בין אם מדובר בנייד, מחשב שולחני, טאבלט וכד'.
- נגישות האתר – אתר אינטרנט מקצועי חייב להיות נגיש. רק מיעוט של עסקים פטורים מחובת הנגישות. חשוב לוודא שהאתר מונגש ושמוטמעת בו הצהרת נגישות ברורה המאפשרת לאנשים עם מוגבלויות להבין כיצד לתפעל את האתר וכן לפנות לבעלי האתר במקרה של בעיה וצורך בהנגשה של תוכן שנמצא לא מונגש.
קידום אתר מקצועי לאחר בנייתו
בניית אתר אינטרנט מקצועי לא מסתיימת בהשקתו לאוויר. זאת מהסיבה הפשוטה שבמרבית התחומים יש תחרות ענפה, שגורמת לכך שרק קומץ אתרים יופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות. המשמעות היא שכדאי לקדם את האתר על מנת להזרים לו תנועת מבקרים.
קידום האתר יכול היות אורגני – כלומר קידום בתוצאות החיפוש הרגילות. תהליך איטי וממושך שמתחיל להראות תוצאות לאחר כ- 4/6 חודשים. בקידום זה בוחרים קומץ מילות מפתח איכותיות ומקדמים את האתר בהם על ידי כתיבת מאמרים, ביצוע אופטימיזציה לעמוד וכיו"ב.
קידום אתר מקצועי יכול להיות גם באופן ממומן – כלומר – תשלום לגוגל עבור הופעה במודעות הרלוונטיות לחיפוש של הגולש. מיקום המודעות הינו בראש העמוד והם זוכים לחשיפה נאה. יתרון נוסף של הקידום הממומן הוא בכך שהוא קידום מיידי – כלומר ברגע שמפעילים אותו הוא מופיע מייד ולא צריך לחכות חודשים. בקידום זה ניתן לבחור אינספור מילות מפתח, דבר שמהווה יתרון משמעותי נוסף.
מעוניינים בבניית אתר אינטרנט מקצועי?
צרו עימנו קשר לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות בטלפון 03-7561428