קידום ובניית אתרים

בניית אתרים רספונסיביים

בניית אתרים רספונסיביים

מה הכוונה בניית אתרים לעסקים שהינם רספונסיביים? אם יש לכם אתר קיים ישן, או שאתם חושבים על הקמת אתר חדש, חשוב מאוד שתכירו את המושג – אתרים רספונסיביים, שעומד לשנות את פני האינטרנט!

מהי בניית אתרים רספונסיביים?

בעידן בו אנו חיים, כאשר מכשירים סלולרים הופכים להיות האמצעי העיקרי עימו אנו גולשים באינטרנט, יש חשיבות מכרעת לכך שהאתר ייראה טוב גם בטלפון סלולרי.

מהספרים מגיעים מעל ל- 70% של שימוש בסלולרי לצריכת אתרי אינטרנט.

בניית אתרים רספונסיביים משמעותה – בניית אתרים המותאמים לשימוש מכל מכשיר בו יצפו בהם. כיצד זה נעשה? אתרים רספונסיביים הינם אתרים שמזהים את גודל המכשיר ממנו גולשים באתר, ובהתאם לכך מציגים את התוכן, תוך ניצול מיטבי של המשאבים.

כולנו מכירים את אותם אתרים שנפתחים בטלפון הסלולרי ומציגים את העמוד כפי שהוא מופיע במחשב רגיל. את התוכן באתרים אלה קשה מאוד לקרוא. צריך לאמץ את העיניים ולרוב להגדיל ולהקטין לסירוגין חלקים בדף על מנת להבין אותו.

יותר מזה – מאחר והגלישה הסלולרית היא ברוחב פס נמוך יותר, לרוב אתרים רגילים נטענים באיטיות רבה בסלולרי, כך שעד שהדף נטען, הגולש לרוב מתייאש ומאבד עניין או עובר הלאה.

למי בניית אתרים רספונסיביים רלוונטית?

אם יש לכם אתר ישן, סביר להניח שהוא אינו מותאם לנייד.

ואם אתם מתכוונים לבנות אתר חדש, חשוב מאוד שבונה האתר יבטיח שהוא יהיה רספונסיבי ומותאם לגלישה מכל מכשיר – בין אם מדובר באייפד, אייפון, סמסונג וכד.

לרוב, אם האתר הקיים שלכם ישן מידי, מומלץ לחדשו ואת האתר החדש כבר לבנות באופן רספונסיבי, זאת משום שסביר להניח שהטכנולוגיה בה נבנה האתר, כבר איננה עדכנית ובלי קשר לרספונסיביות, האתר לא ייראה טוב בדפדפנים השונים שמתחדשים.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שניתן גם לחדש ולהפוך אתר שאיננו רספונסיבי, לכזה המותאם לנייד.

שתי טכניקות מקובלות ל- בניית אתרים רספונסיביים

יצירת אתר מובייל ייעודי – בטכניקה הזו מתכננים אתר מובייל שיכיל את המידע הרלוונטי לעסק מהאתר הרגיל. מבצעים מיקוד ואופטימזציה של התכנים ומעלים גרסה רזה יותר של האתר, המותאמת לצפייה ברזולוציות של טלפון נייד/אייפד וכד'. אופציה זו פחות מומלצת, שכן אנו יוצרים מצב שיש צורך לעדכן פעמיים את האתר במידה ויש שינויים – פעם אחת גרסת המובייל ופעם אחת הגרסה הרגילה. בנוסף פעמים רבות נרצה שהתוכן הנגיש יהיה באותו היקף וכאן מדובר בכפילות מסויימת.

העלאת קובץ עיצוב ייעודי למובייל והרכבתו על האתר הקיים – באופציה הזו אנו יוצרים התניה, כלומר, כאשר המחשב מזהה שגולשים באתר ממסך בגודל מסויים, הוא מפעיל קובץ עיצוב שמבצע שינויים באופן בו העמוד מוצג. הפיכת האתר לרספונסיבי באופן הזה מומלצת, מאחר ואנו משתמשים באותו אתר ללא כפילות בתוכן.

חושבים על בניית אתרים רספונסיביים?

אם גם אתם חושבים על בניית אתר רספונסיבי, או שיש לכם אתר שאיננו מותאם למובייל, צרו עימנו קשר ונשמח לייעץ כיצד תוכלו להפוך את אתרכם לרלוונטי. חייגו ל- 03-7561428