קידום ובניית אתרים

בניית אתרים למובייל

בניית אתרים למובייל

בניית אתרים למובייל צוברת תאוצה בשנים האחרונות, כאשר הרגלי הגלישה באינטרנט משתנים לטובת מכשירי המובייל למיניהם. לכן בניית אתרים לעסקים חייבת להיעשות עם תכנון נכון של הנראות במובייל.

בניית אתרים למובייל על מנת להישאר רלוונטיים

אם בעבר גלשו באמצעות המכשירים הסלולרים פחות מ- 10%, כיום הרגלי הגלישה השתנו באופן דרסטי. כך שמעל 70% מהגולשים משתמשים במכשיר המובייל ככלי העיקרי ממנו הם גולשים באינטרנט.

לכן, על מנת להישאר רלוונטים, כל עסק חייב נוכחות ראויה במובייל. זו הסיבה לכך ש- בניית אתרים למובייל משתלטת על השוק וכיום כל אתר שמוקם, מוקם קודם כל מתוך ראייה – כיצד יעוצב הממשק במובייל, אלו תכנים יוצגו וכיו"ב.

מה מאפיין בניית אתרים למובייל?

בניית אתרים למובייל כוללת מספר מאפיינים עיקריים:

  • עיצוב רספונסיבי מלא – על מנת לשמור על תאימות מלאה עם כל גודל תצוגה וסוג דפדפן, נבנה קובץ עיצוב גמיש, הכולל התייחסות לכל רזולוציית מסך אפשרית.
  • כיווץ מיטבי של הקוד – מאחר ורוחב הפס נמוך יחסית בגלישה סלולרית, ומאחר ורוצים שהגולש במכשיר המובייל לא יתייאש עד לטעינת העמוד המלא, נעשות מניפולציות רבות בקוד, וכן בשרת בו מאוחסן האתר, כך שטעינת העמוד הראשונית נעשית בשברירי שניות.
  • ברירת אלמנטים שיופיעו בראש העמוד – מאחר וציבור הגולשים הינו קצר סבלנות ברובו, ומאחר ואנו רוצים שהוא יישאר באתר, רצוי לבחור אלמנטים בולטים שיעוררו גירוי, סקרנות ורצון להמשיך לקרוא. אלמנטים אלו ימוקמו בראש העמוד (יכולים להכיל סלוגן מעניין, מבצע מושך וכד')
  • טלפון לחיץ להתקשרות מיידית – בניית אתרים למובייל – מטרתה העיקרית – להביא לפניות של לקוחות פוטנציאלים. לכן, חשוב מאוד למקם טלפון לחיץ בראש העמוד, שמופיע באופן ברור בכל חלקי האתר.
  • טופס יצירת קשר קל למילוי ונגיש – קיימת חשיבות רבה גם למיקום של טופס יצירת קשר, הכולל אך ורק שדות הכרחיים למילוי (רצוי מינימום שדות, כגון – שם וטלפון).
  • תפריט קל לניווט המתכווץ בראש העמוד – תפריט האתר חייב להיות ברור ונגיש, ולאפשר גם לאנשים פחות טכנולוגים להבין כיצד מנווטים בין העמודים השונים.

בניית אתרים למובייל – בחינת ביצועים

כל אתר רצוי לקשר לממשק אנליטיקס המאפשר בחינה של ביצועי האתר, הרגלי הגלישה בו, כיצד מגיעים אליו הגולשים וכיו"ב. הסטטיסטיקה המצטברת מסייעת לנו לנתח דברים ולחשוב כיצד ניתן להמשיך ולשפר את האתר, כך שיגיעו אליו יותר לקוחות שיומרו לכדי פניות.

בין היתר מומלץ לבחון את הביצועים של הגולשים המגיעים לאתר ממכשירי מובייל. ניתן לבצע חיתוכים שונים ולראות כמה מהם נוטשים, כמה נשארים וכמה יוצרים קשר. כך ניתן לבצע אופטימיזציה של התכנים.

האם ניתן לשנות אתר קיים כך שיתאים למובייל?

בהחלט כן. גם אתרים ישנים, ניתן להפוך לאתרים מותאמים למובייל באמצעות הוספת קובץ עיצוב מותנה למובייל. כמובן שאם האתר מאוד מיושן, רצוי לבנות אתר חדש לחלוטין, אך אם בכל זאת רוצים לשמר את האתר הישן, ניתן לבצע התאמה רספונסיבית.

בניית אתרים למובייל לעסקים שרוצים להצליח

מעוניינים לבנות אתר למובייל ולזכות לחשיפה מירבית? צרו עימנו קשר בטלפון: 03-7561428