חייגו: 054-4444-439

קידום אתרים

קידום אתרים

קידום-אתרים

מה עושים בסיום בניית אתרים לעסקים? איך מתוך כל האתרים יגיעו הגולשים בהם העסק חושק לאתרו? קידום אתרים הוא תחום מורכב שעיקרו – קידום אתר במטרה שידורג במקום גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש של מילים רלוונטיות. תחום זה מתחלק לקידום אורגני וקישור ממומן.

קידום ממומן

זהו קידום באמצעות קישור שמופיע בתוצאות החיפוש של מילים נבחרות רלוונטיות. הקישור יופיע כקישור ממומן, כלומר, קישור ששילמו עליו למנוע החיפוש, ויופרד מתוצאות החיפוש האורגניות (טבעיות). מאחר שמנועי החיפוש אינם מעוניינים לפגוע באיכות הדירוג, הן מפרידות את הקישור הממומן ומייחדות לו מקום בולט אך נפרד מהתוצאות הטבעיות. כך שגולשים רבים המבינים עניין, בוחרים לרוב שלא להיכנס לקישורים אלה. יחד עם זאת, עצם מופע שם האתר כאשר מוקשות מילות חיפוש רלוונטיות, מביא לחשיפה עקיפה, לאתר, לשם החברה וכד'.

יתרון נוסף – התשלום עבור קישורים אלו נעשה עבור הקלקות בלבד. מכאן שרק כאשר גולש נכנס לאתר האינטרנט המפורסם, נגרע תשלום עבור פרסום זה. בד"כ נהוג לבצע את הקישור לדף נחיתה, ולא לאתר עצמו. דף הנחיתה, כשמו כן הוא, דף אשר בעל האתר מעוניין שהגולש ינחת לתוכו. בד"כ דף זה מכיל מידע ממוקד, שמטרתו להגשים את יעדי המפרסם. לדוגמא – דף נחיתה המפרט באופן ממוקד פרטים של מבצע לוהט באתר מכירות. פרטי המבצע מוגשים לגולש על מגש של כסף מבלי שיצטרך לפשפש באתר המכירות ולהגיע אליהם. בניית קישור ממומן כרוכה במחקר מילים רלוונטיות. בעל האתר בוחר את המילים הסבירות ביותר שקהל היעד של האתר יקיש. למשל בעל אתר לאסטרלוגיה, עשוי לבחור במילים "הורוסקופ" "מפת לידה" וכד'. בחירת המילים היא תהליך מורכב בעל חשיבות מכרעת. מילים אלו הן המפתח לפרסום האתר. במידה ונבחר מילים שאינן רלוונטיות או בעלות רלוונטיות נמוכה, יווצר מצב שכמות החשיפה שאתרינו יקבל תהיה נמוכה מהפוטנציאל. לאחר בחירת המילים, נבחר הדף אליו רוצים שהקישור יפנה. לעיתים מדובר באתר עצמו, פעמים רבות, כאמור, מדובר בדף נחיתה מתוכנן, שימשוך את הגולש לאתר או למבצע הרלוונטי שרוצים לקדם.

קידום אורגני

קידום אורגני הוא תורה שלמה ומקצוע מכובד ומורכב בפני עצמו. ראשיתו של התהליך הוא בבנייה נבונה של אתר האינטרנט. בנייה שכזו הקרויה לרוב בשם SEO או Search Engine Optimization כרוכה בשמירה על כללי אצבע רבים שעיקרם יוצג להלן:

  • שימוש בתוכן מקורי, עשיר במילות חיפוש רלוונטיות לקהל היעד אותו מעוניינים למשוך. התוכן כמו המילים הנבחרות, צריך לייצג את אופיו האמיתי של האתר, משני טעמים – הגולש שיימשך צריך להישאר באתר על מנת שלא תירשם נטישה. בנוסף מנועי החיפוש "מענישים" אתרים שתוכנם לא רלוונטי, ופוגעים בדירוג שלהם.
  • בבחירת מילות החיפוש שנשתיל, כדאי להתמקד במילים או ביטויים שכמותם ברשת נמוכה יחסית ושהרלוונטיות שלהן לתוכן האתר גבוהה. כך למשל במקום לבחור את המילה כורסאות לאתר רהיטים, ניתן לבחור בצמד המילים כורסאות עור וכד', אשר כמותן פחותה והתחרות עליהן במנועי החיפוש קטנה יותר.
  • רצוי לבחור מילים פופלריות בעלי היצע נמוך. לדוגמא אתר של אומן המתמחה בציורים ייחודיים על בד קנווס מסוג קשמיר-חווט. אין ספק שהיצע שם הבד נמוך, אך הוא איננו פופלרי ולכן אף גולש לא יחפש אותו ולא יגיע לאתר אותו אנו רוצים לקדם.
  • את המילים הנבחרות יש לפזר בין דפי האתר באופן הבא: הקצאה של מילה אחת לכל עמוד או פריט תוכן. באותו עמוד נשזור את המילה באופן הגיוני תחבירית ובצורות שונות. כך שעין אנושית תקרא את המאמר מבלי לשים לב לדבר מה חריג, אך מנוע החיפוש ישאב מהמאמר בדיוק את המילה שכיוונו אליה. השיטה לעשייה נכונה שתמנע ממנוע החיפוש לשים לב לדברים חריגים, היא זו: כתיבת התוכן באופן טבעי, ורק אח"כ הגדלה מכוונת של מינון המילה הנבחרת במקומות אסטרטגים – כותרת הדף בדפדפן האינטרנט, כותרתו הראשית של הדף, שתי הפיסקאות הראשונות והשתיים האחרונות ובקישורים פנימיים באתר המפנים לדף זה.
  • כדאי להשתמש בכל ההטיות האפשריות של המילה, על מנת לכסות את מגוון האפשרויות הקיים. למשל אם המילה הנבחרת היא תקליטורים. אנו נפזר את המילים: בתקליטור, בתקליטורים, לתקליטור וכד'.
  • יצירת קישורים איכותיים לאתר מאתרים אחרים ולאתרים אחרים. ככל שהאתר המכיל קישור לאתרכם מדורג גבוה יותר, כך הקישור יתרום יותר לדירוג האתר שלכם. בנוסף כדאי תמיד ליצור קישור המתאר במדוייק לאן הוא מקשר.
  •  (כל עוד האיכות איננה נפגעת)שמירה על יעילות המשאבים. אתר מדורג טוב יותר ככל שהוא מהיר. על כן יש להקפיד על משקלים נמוכים ככל האפשר של קבצי תמונה, קול, וידאו וטקסט.
  • קוד נהיר והפרדת העיצוב מהתוכן באמצעות CSS. כך שהרובוט של מנוע החיפוש לא ייאלץ לפשפש בין תגיות רבות כשהוא מחפש אחר התוכן באתרכם.
  • הקפדה על כינויים נכונים ומתן שמות רלוונטים המתארים את מהותו של כל אלמנט (תמונה, קובץ, דף וכד')

בסיום עבודת בניית האתר, יש לתכנן קישורים חיצוניים שיפנו לדפים השונים ולאלמנטים באתרכם. גם כאן נדרשת חשיבה יצירתית וביצוע מדוייק:

  • רצוי שהקישורים המפנים לאתרכם יהיו מאתרים איכותיים המדורגים היטב.
  • כל קישור צריך לתאר מהו האלמנט אליו הוא מפנה באתרכם. כך למשל קישור לדף הבית באתרכם שנושאו "אביזרי גינון", יצטרך לשאת שם מזהה כמו "לחץ למידע אודות אביזרי גינון נבחרים" ולא שם כללי כמו "לחץ כאן למידע נוסף".
  • יש לדאוג שחלק נכבד מהקישורים המפנים לאתרכם מאתרים אחרים, ישאו את מילות החיפוש שבחרתם. לדוגמא, אם אתם בעלי אתר אסטרולוגיה, ואחת ממילות החיפוש שבחרתם היא הורוסקופ. כדאי לדאוג שבאתרים האחרים המפנים לאתרכם יהיה קישור דוגמת "למידע על הורסקופ לחץ כאן" וכד'. כך מתחזקת אצל מנוע החיפוש ההבנה שאתרכם עוסק בין השאר בהורסקופ.
  • חילופי קישורים הפכו להיות אחד האמצעים הנפוצים להעלות את הדירוג של אתרכם. כל שעליכם לעשות הוא למצוא אתרים אחרים (רצוי איכותיים ובתחומים קרובים לתחום בו עוסק אתרכם) בהם יוצבו קישורים לאתרכם, כשאתם בתמורה תציבו קישורים לאתר שלהם.
  • שימוש בפורומים או בפרסומים מקצועיים מקוונים גם מעלה את דירוג האתר. כדאי לפרסם מאמרים עם הפניות לאתרכם.
  • אופציה נוספת היא פרסום אתרכם באינדקסים בתשלום כגון דפי זהב דן אנד ברדסטריט ונטקס. הפרסום אומנם יקר יחסית (כ- 200 דולר לחודש) אך לעיתים רבות הוא יביא לתוצאה טובה יותר במנוע החיפוש.

תהליך הקידום איננו נפסק לרגע. מקדמי אתרים בוחנים כל העת סטטיסטיקות, יוצרים קישורים נוספים, משפרים מילות חיפוש, מחליפים ומרעננים את תוכן האתר על מנת להגביר את דירוגו, וכן הלאה. עבודת הדירוג מתחילה להראות תוצאות בין שלושה חודשים לחצי שנה. גם אז התוצאות הן ראשוניות בלבד ויש להמשיך בעבודת הקידום כל העת. אין מנוחה לרגע, אלא יש חתירה מתמדת בתחרות על המקום בדירוג.

פגיעה בדירוג האתר

שימו לב כי בחירה לא נבונה בחברת קידום שאיננה מקצועית עלולה להביא את מנוע החיפוש לסמן את אתרכם כאתר המקודם באמצעים שאינם כשרים. סימון שכזה יפגע אנושות באתר, ימנע ממנו כל אפשרות להתברג במקום גבוה בעתיד ויעשה נזק בלתי הפיך, עד כדי צורך בבנייה מחודשת של האתר מהיסוד והחלפת שם הדומיין. אם אתם זקוקים לייעוץ בקידום אתר, צרו עימנו קשר לפגישה ראשונית ללא כל התחייבות, הכוללת הצעת מחיר.

לא מצאתם את התוכן שחיפשתם? חפשו את התוכן אליו תרצו להגיע

לא מצאתם את התוכן שחיפשתם? חפשו את התוכן אליו תרצו להגיע

לא מצאתם מה שחיפשתם? חפשו את התוכן שאליו תרצו להגיע.